در حالی که دلتا تبدیل به بدترین نوع جهش یافته در سراسر جهان شده هنوز ابهامات زیادی در رابطه با موثر بودن واکسن ها در برابر این نوع کرونای جهش یافته وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان:

*به دنبال افزایش میزان فوت در میان بیماران مبتلا به کرونا در اندونزی دولت این کشور به یک شرایط بحرانی رسیده که در آن با کمبود کپسول اکسیژن مواجه شده است و کمبود در این زمینه را از دیگر کشورها فراهم می کند.

 

*وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد که موج چهارم شیوع ویروس کرونا در این کشور در راه است.

 

*استفاده از ماسک در کشور انگلیس دیگر اجباری نیست و افراد می توانند به دلخواه از آن استفاده کنند.

 

*دانشمندان دریافتند که بیماری ناشی از ویروس کرونا می تواند باعث تغییر در «اندازه و سفتی» سلول های خونی شود. محققان آلمانی دریافتند که این ویروس اندازه و سفتی گلبول های قرمز و سفید را تغییر می دهد و بدین ترتیب دریافت اکسیژن و مواد مغذی در بدن دشوارتر می شود. این عارضه احتمالا تا ماه ها ادامه خواهد داشت.

 

*سازندگان و سران یکی از پربحث ترین واکسن های موجود در جهان یعنی «جانسون و جانسون» ادعا می کنند این واکسن که فقط در تک دوز تزریق می شود در برابر دلتا بسیار موثر است و تا هشت ماه فرد را در برابر این نوع ویروس خطرناک و جهش یافته مصون می کند.

 

*در استرالیا وضعیت بحرانی اعلام شده و به منظور جلوگیری شیوع گسترش ویروس کرونا در سیدنی قرنطینه سراسری اعلام شده است.

 

*با ثبت ۲۵ هزار و ۱۴۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در روسیه، بیشتین آمار روزانه ابتلا به این ویروس مرگبار از ماه ژانویه تا کنون در این کشور به ثبت رسید.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها